kisah aku dan katak

assalamualaikum sume, hari ni tetibe lak aku rase nak brkongsi kisah ni haha, macam cerita kanak-kanak la plak tajuk tapi ni memang kisah benar dalam hidup aku, mulanye aku ingat just nak letak kisah ni dalam online diary je, tapi rase macam nk post kat sini jugak, ni yang aku copy lam online diary aku,,,

28/05/2015, assalamualaikum sume ^_^, hari ni aku nak bercerita sikit boleh x?, okay first story yang aku nak citer ni adalah kisah katak dan aku hihi, lawak tak tajuk dia? Tapi memang lawak pun… macam ni kisah dia….

2 malam lepas aku tidur ler cam biase lepas layan hamster kesayangan aku dan berbual kosong dengan mama aku (mase ni mama aku tak sihat so aku tido lam bilik dia senang kalau ade ape-ape hal aku dah ade kat lam bilik tu),,selepas berbual kosong ngan mama aku mata aku pun dah ngantuk so layan la tido, mase ni aku tido kat bawah mama aku tido kat atas katil....tengah syok dibuai mimpi yang indah tup-tup…

Pap! Atas pipi sebelah kiri aku….sejuk dan lembik,,,mula-mula aku ingat tikus terus aku genggam benda yang pap! Kat pipi aku tadi, masa ni mata aku dalam keadaan terpejam lagi pastu aku jeritlah kat mama aku “ma tikus tubik!!!” dlm bahasa kelantan, ni aku translate dalam bahasa melayu standard "ma, hamster keluar!!!" lepas tu aku baling benda yang aku ingat hamster tadi kat tepi…time nilah yang tak boleh blah sebab terkejut kowt ....katak gomok rupenye!!!…..besar dan bulat lak tu….pastu mama aku pun terjaga, dia sendiri pun terkejut hahaha! Yelah mana tak terkejutnye.. hairan kowt macam mana dia boleh masuk dalam bilik tido plak ni???tapi aku agak mungkin dia masuk ikut bawah pintu bilik ni,,, kalau korang nak tahu katak ni tubuh dorang elastic giler bulat dan besar macam mana pun tetap dapat masuk ruang kecik, dorang dapat mengecilkan tubuh dorang hahahahahaha!!! Yang paling epic, muke hamster aku time aku campak katak tu kat tepi dia pun terkejut hahahahaha lawak la pulak, walau pun agak menakutkan dan menggelikan tapi yang ni seriously paling epic dalam hidup aku hahaha!!!!katak tu??? Well katak tu selamat aku tak bunuh dia pun, dan dia pun tak gigit telinga aku time dia pap! Mendarat kat pipi aku ni, so aku just hantar dia keluar rumah je, actually dah banyak kali katak tu ma dan abah aku buang, tak sangka dia balik lagi XD hebat dowh, tapi katak tu memang dah lame dah kat rumah ni, so nilah tempat tinggal dia, aku cakap ngan mama aku yang jangan buang katak tu lagi rumah ni dah jadi tempat tinggal dia dah ^_^ dan dia pun xde lak nak kacau orang.. 

Comments

Popular posts from this blog

Parut kenangan dari si bulus...

Berlian Ketujuh, PERBAIKI DIRI ANDA, MAKA ALLAH AKAN REDHA TERHADAP ANDA. (petikan dari buku jangan bersedih jadilah wanita yang paling bahagia) buku tika bidadari berbisik

pengamalan susuk ayat dikalangan wanita Melayu